آموزش هنر یکی از نیاز های اساسی بشر است. حتماً برایتان این سوال پیش می آید که چگونه؟ مگر نه اینکه همیشه در مدارس زنگ هنر نایده گرفته می شود و مهم درس های ریاضی، علوم و … هستند. ما در این مقاله با استفاده از مراجع معتبر به بررسی این موضوع می پردازیم. گالری شهرزاد 1001 یکی از پیشرو ترین مراکز آموزش هنر در اهواز و ایران در حال حاضر با پرورش تعداد زیادی هنرجوی پتینه در راستای مواردی که در این مقاله به آن پرداخته می شود سعی در رشد و تعالی فزرندان این مرز و بوم و محیط زیست امن و پایدار دارد. این متن مرتباً به روز می گردد.
چکیده

این مقاله به بررسی این موضوع می پردازد که چگونه آموزش هنر و طراحی می تواند به ضرورت تغییرات آب و هوایی کمک کند و به جوامع کمک کند تا با زندگی پایدارتر سازگار شوند. با تکیه بر روشهای پژوهش مبتنی بر هنر و مطالعه موردی کیفی، گزارشی از تحقیقی درباره آنچه میتوان از ایجاد تاسیسات هنری محیطی با معلمان پایه ابتدایی، به عنوان بخشی از یک برنامه آموزش هنر محیطی در یکی از دانشگاه های برجسته کانادا، گزارش میکند.
یافته ها حاکی از آن است که معلمان پایه ابتدایی پس از درگیر شدن در فرآیندهای خلق هنر محیطی، تغییرات رفتاری و نگرشی به سمت پایداری را تجربه کردند.؛ مشارکت در این برنامه همچنین فرصت هایی را برای ایجاد جامعه، درگیر شدن در حوزه های متعدد یادگیری، مدل سازی شیوه های هنری پایدار و تحریک فعالیت های زیست محیطی فراهم کرد. نتایج این مطالعه یک آموزش در حال توسعه برای آموزش هنر محیطی در محیط های آموزش عالی را نشان می دهد.
مطلب پیشنهادی : عروسک الیافی کچه
آموزش هنر
نیاز فوری به تغییرات قابل توجه در نحوه زندگی انسان بر روی زمین در جدیدترین گزارش پانل بین المللی تغییرات آب و هوا (2018) آشکار است.
این خواستار اقدام فوری برای کمک به انطباق و کاهش اثرات منفی تغییرات آب و هوایی ناشی از انسان است از جمله : امنیت غذایی، تامین آب شیرین و سطح اکسیژن که بقای نوع بشر را تهدید می کند، که به آن توجهی نشده است. در همه بخشهای جامعه باید تجدیدنظر صورت بگیرد و ظرفیت خود را برای فعالیتهای زیستمحیطی و اقدامات اقلیمی، از جمله آموزش گسترده و آموزش هنر و طراحی را به طور ویژه، تقویت کنند.
نقش آموزش هنر و طراحی در پرداختن به یکی از بحرانی ترین مسائل روزگار ما چیست؟ مربیان هنر و طراحی چگونه می توانند به کاهش تغییرات آب و هوایی و سازگاری جوامعی که در آن زندگی می کنند با پایداری بیشتر کمک کنند؟
مطلب پیشنهادی : هنر مجسمه سازی(مجسمه گالری شهرزاد)
این مقاله دقیقاً چنین تعهدی را در مؤسسه مطالعات آموزش و پرورش انتاریو (OISE) در کانادا طی پنج سال گذشته با گزارش یک مطالعه موردی از یک برنامه آموزش هنر محیطی در حال انجام در یک محیط آموزش عالی مستند می کند. این مطالعه تحقیقاتی با تکیه بر چارچوبهای روششناختی پژوهش مبتنی بر هنر (مکنیف 2007) و مطالعه موردی کیفی (یین 2002؛ استیک 1995)، آنچه را که میتوان از فرآیند ایجاد چیدمانهای هنری محیطی با معلمان پایه ابتدایی را بررسی میکند.
این مطالعه با تمرکز بر نحوه استفاده از آموزش هنر محیطی برای حمایت از یادگیری در مورد پایداری، بررسی میکند که چگونه این یادگیری بر تجربیات آموزشی، نگرشها و رفتارهای معلمان در رابطه با پایداری محیطی تأثیر میگذارد. در این مسیر، هدف ما الهام بخشیدن به مربیان هنر و طراحی است تا در مورد مسئولیت خود برای پیشبرد اقدامات اقلیمی فکر کنند، و در نظر بگیرند که آنها چه نقشی (هایی) می توانند در فعالیت های زیست محیطی در داخل و خارج از موسسات آموزشی خود ایفا کنند.
آموزش هنر با پیاده روی
پژوهش مداوم در مورد ادغام آموزش هنر با اقدامات زیست محیطی با یک اظهار نظر ساده در مورد وضعیت اسف بار پلکان اصلی موسسه مطالعات آموزش و پرورش انتاریو (OISE) آغاز شد. ما در حال بحث بودیم که چگونه می توان حدود سه هزار دانشجو، کارمند و اساتید ساختمان خود را در جهت صرفه جویی در انرژی را تشویق به استفاده از راه پله ها نمود.
ساختمان اصلی ما سیزده طبقه دارد و شش آسانسوری که منبع اصلی مصرف انرژی برای موسسه ما است. خانم اینوود به عنوان رهبر ابتکار آموزش زیست محیطی و پایداری (ESE) در دانشگاه از سال 2009، با نیاز به تغییر نگرش ها و رفتارها در مورد محیط زیست هماهنگ شد.
با این حال، مشخصات او به عنوان یک عضو هیئت علمی و محقق معمولی در زمینه آموزش محیط زیست در نقش دیگر خود بهعنوان مربی هنر در برنامه بزرگ آموزش معلمان پایه، مناسب نبود. در حالی که او تجربه توسعه برنامه درسی و انجام تحقیق در مورد آموزش هنر محیطی در مدارس ابتدایی را داشت، آوردن آن به یک محیط آموزش عالی یک چالش جدید بود.
استفاده از راه پله اصلی به عنوان مکانی مناسب برای ادغام آموزش هنر با اقدامات محیطی، دلایل خوبی داشت. تشویق اعضای جامعه به راه رفتن از پله ها می تواند به کاهش استفاده از آسانسور (و انرژی) و بهبود سلامت فردی و تندرستی افرادی که راه می روند کمک کند. اغلب آنچه برای مردم خوب است برای سیاره زمین نیز خوب است.
راه پله، در حالی که از نظر زیبایی شناختی جذاب نبود، فضایی را فراهم می کرد که حواس پرتی کمی داشت: به لطف استفاده از آن به عنوان خروجی اضطراری، هیچ پنجره، تصاویر بصری، یا آگهی های معمول در دیگر راهرو ها، وجود نداشت. این یک فضای عمومی سودمند و در نتیجه بیاهمیت در نظر گرفته میشد، بنابراین هیچ کس با افزودن استند های هنری در آن مخالفت نکرد.
مطلب پیشنهادی : تابلو مخمل گالری شهرزاد
از منظر برنامه نویسی نیز، دلایل قانع کننده ای برای انجام ساخت هنر مبتنی بر جامعه در این دانشکده آموزشی وجود داشت. آموزش هنر جزء قوی برنامههای OISE در آموزش معلمان نبود، بنابراین ایجاد فرصتهایی برای دانشآموزان برای داشتن تجربیات در ساخت هنر مشارکتی و کمتأثیر، پتانسیل مشارکت بیشتر دانشآموزان را در مطالعه آموزش هنر، محیطزیست و پایداری را فراهم میکرد.

و با بیش از هزار دانشآموز از برنامه بزرگ آموزش معلمان پایه در طول سال، ما به این فکر کردیم که آیا مشارکت در هنرهای محیطی میتواند آنها را تشویق کند که همین یادگیری را در محل تدریس خود بکار گیرند و در نتیجه آموزش هنر محیطی را به پایه ابتدایی و دبیرستانی در مدارس همکار OISE برسانند؟ سؤال دیگر در ابتدا این بود که آیا مشارکت دانشآموزان در ایجاد استند های هنری محیطی میتواند به صورت کلی علاقهمندی به آموزش محیطزیست و پایداری را ایجاد کند و تغییرات رفتاری را در رابطه با پایداری ایجاد کند؟
مبانی آموزش هنر محیطی
نمونه هایی برای ما وجود داشت که بتوانیم آموزش هنر محیطی را دنبال کنیم، زیرا شروع به بررسی امکان ایجاد استند های هنری در راه پله نمودیم.
هنرمندان، مربیان و محققان از سراسر جهان در پنجاه سال گذشته به بررسی مضامین محیط زیست و پایداری در رابطه با هنرسازی و آموزش هنر پرداختهاند.